BLOCKFESTIN TAUSTAKAKSIKKO PALAA RESTAMAXIN PALVELUKSEEN
Restamax Oyj
MEDIATIEDOTE 2.2.2015
Julkaisuvapaa: Heti
BLOCKFESTIN TAUSTAKAKSIKKO PALAA RESTAMAXIN PALVELUKSEEN
Tampereen ravintolamaailmassa siirtomarkkinat käyvät kuumina. Restamax-konsernin palveluksessa kannuksensa hankkinut ja Blockfest-kaupunkifestivaalin menestystarinaa luomassa ollut parivaljakko Kalle Kallonen sekä Carlos Marquez pestattiin syksyllä pyörittämään kilpailevia ravintoloita Tammerkosken rannalla. Nyt ravintola- ja tapahtuma-alan osaajina tunnetut miehet värvättiin takaisin Restamaxille.
– Taustalla on sen verran kiinnostava tarjous, että emme voineet kieltäytyä. Tuttu talo ja uudet mielenkiintoiset haasteet edessä, kertoo Kallonen.
Eurooppalaishenkisen, jo 18 vuotta menestystarinaansa jatkaneen seurusteluravintola Café Europan taustalle on perustettu yhteisyritys, jonka osakkaiksi kaksikko ryhtyy. Samalla he ottavat haltuunsa Hämeenkadulla sijaitsevan yökerho Fat Ladyn tapahtumatuotannon ja markkinoinnin.
– Näen yhteenliittymässä monia toisiaan tukevia mahdollisuuksia. Seurusteluravintola Café Europasta on luontevaa siirtyä jatkamaan iltaa aktiivisen juhlijan yökerhoon, jossa ääni- ja valotekniikka on viimeisteltyä ja mahdollisuudet lähes rajattomat, toteaa Carlos Marquez, joka on aikaisemmin työskennellyt niin Restamaxin kuin Fat Ladynkin markkinointipäällikkönä.
Yhteisyrityksen myötä tapahtumatuotantoa tullaan laajentamaan myös Tampereen ulkopuolelle Restamaxin muihin ravintoloihin. Tähän keskittyy kolmas Blockfest-taustainen tekijä Joni Siintovaara. Hän tuo mukanaan taloon mm. kahdeksan vuoden ikään ehtineen ja suursuosion saavuttaneen klubikonseptin, Club Deluxen.
– Club Deluxe -klubi on kiertänyt ympäri Suomea menestyksekkäästi jo vuodesta 2006 alkaen. Klubia tullaan näkemään jatkossa entistäkin enemmän eri puolilla maata, Siintovaara lupaa.
Restamaxilla odotukset uudelta yhteistyöltä ovat korkealla.
– Olen vilpittömän iloinen siitä, että saamme joukkoomme lisää nuorekasta näkemystä ja vahvaa osaamista. Uskon, että kyseisellä tiimillä on paljon annettavaa niin markkinointiin, tapahtumatuotantoon kuin vahvojen, tunnettujen konseptien edelleen kehittämiseen, sanoo Restamaxin myynti- ja markkinointijohtaja Perttu Pesonen.
Lisätiedot:
Kalle Kallonen, tapahtumavastaava, puh. +358 400 417 168, kalle@syvallapelissa.com
Perttu Pesonen, myynti- ja markkinointijohtaja, Restamax Oyj, p. +358 400 170 308, perttu.pesonen@ravintola.fi
Jakelu:
STT Info
Keskeiset tiedotusvälineet
www.restamax.fi
Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan konserni, joka tarjoaa myös henkilöstövuokrauspalveluja. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintola-alan toimijana NASDAQ OMX Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 80 seurustelu- ja ruokaravintolaa sekä yökerhoa eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Gringos Locos, Bodega Salud, Viihdemaailma Ilona, American Diner, Daddy’s Diner, Stefan’s Steakhouse ja Wayne’s Coffee Suomi. Restamax Oyj:n palveluksessa työskentelee noin 900 henkilöä, vuoden 2013 pro forma -liikevaihto oli 87,0 miljoonaa euroa ja käyttökate 13,3 miljoonaa euroa. Restamax-yrityssivut: www.restamax.fi, Restamax-kuluttajasivut: www.ravintola.fi