Katuruoan klassikot saapuivat Ravintola.fi-ravintoloihin – Street food -viikot 14.8.–30.9.
Restamax Oyj
Mediatiedote 16.8.2016
Julkaisuvapaa: heti
Street food -viikot ovat startanneet Restamaxin Ravintola.fi-ravintoloissa. Monen ravintolan menuun virkistävän lisän tuovat neljä suosittua katuruokaklassikkoa eri puolilta maailmaa. Teemaviikkoja vietetään Tampereella, Kuopiossa, Oulussa, Lappeenrannassa ja Lempäälässä 30.9.2016 saakka.
Katumyynnistä maailmanlaajuiseen kansansuosioon nousseet herkut on tuotu suosikkiravintoloiden listoille. Lempäälän Ideaparkin Daddy’s Diner ja Coyote Bar & Grill, Kuopion Matkuksen Daddy’s Diner, Tampereen ja Oulun Sticky Wingers sekä Lappeenrannan Daddy’s Diner ja Gringos Locos tarjoilevat poikkeuksellisen mehevän katuruokakattauksen kampanjaviikkojen myötä.
– Helposti, joko sormin tai haarukalla, syötävä streed food eli moderni katuruoka on kovassa nosteessa oleva ruokatrendi paitsi maailmalla, myös meillä Suomessa. Eikä sen suosiolle näy hiipumisen merkkejä. Haluamme tarjota asiakkaillemme sitä, mikä on nyt pinnalla ja viedä ruokakokemuksen aina askelta pidemmälle. Versiomme neljästä katukeittiöiden kestosuosikista on suunniteltu huippulaadukkaista raaka-aineista, ajatuksella ja ammattitaidolla, kertoo Restamaxin linjajohtaja Eero Aho.
Katumyyntihitit iskevät koko perheen ravintoloihin
Kampanjan aikana voi herkutella neljällä erilaisella katuruoka-annoksella. Phone Booth Chicken Pita on täytetty revityllä kanalla, tsatzikilla sekä chiliketsupilla. Korean Style Beef Wrapissa pehmeäksi haudutettu nauta sekä kasvikset on kääritty wrapiin, jonka makua tuudittaa Korean BBQ -kastike ja ranskankerma. Astetta tulisemman vaihtoehdon saa valitsemalla Market Square Pork Sandwichin, jonka tuhdissa chilisämpylässä on ylikypsää porsaankylkeä, jalapenoa, rapeaa pekonia ja baconnaise-majoneesia. Katuruokien kuningas, 3rd Street Dog Platter, tarjotaan kolmen hodarin valikoimana eri makkaravaihtoehdoilla ja tietenkin sopivasti maustettuna.
– Yksinkertaista, mutta huolella ja erityisellä pieteetillä tehtyä ruokaa kaikille. Vaikka street food perustuukin sen nopeaan ja vaivattomaan nauttimiseen, ruoan esivalmistaminen on pitkän linjan prosessi. Uskon, että katuruoka on tullut suomalaiseen ruokakulttuuriin jäädäkseen, ja tätä ilmiötä on ilo olla tukemassa, Aho toteaa.
Street food -viikkojen aikana 14.8.–30.9. kaikissa kampanjaravintoloissa on tarjolla sama katuruokamenu normaalin ruokalistan lisäksi.
Lisätiedot:
Eero Aho, linjajohtaja, Restamax Oyj, puh. +358 40 823 6888, eero.aho@ravintola.fi
Jakelu:
STT Info
Keskeiset tiedotusvälineet
www.restamax.fi
www.ravintola.fi
Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ OMX Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 100 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan’s Steakhouse, Viihdemaailma Ilona ja Classic American Diner. Restamax Oyj:n vuoden 2015 liikevaihto oli 113,7 miljoonaa euroa ja käyttökate 16,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee sesongista riippuen noin 1000 henkilöä. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n henkilöstöpankissa on noin 3000 työntekijää.
Restamax-yrityssivut: www.restamax.fi, Restamax-kuluttajasivut: www.ravintola.fi, Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi